Ta strona najlepiej prezentuje się na ekranie o szerokości 1200 pikseli lub większym.

Najczęściej zadawane pytania

Na tej stronie znajdziesz zbiór najczęściej zadawanych pytań związanych z fotoksiążkami oraz naszymi usługami. Przeczytaj koniecznie - ta strona to zebrany w pigułce zestaw bardzo ważnych informacji.

  1. Fotoksiążka
    1. Dlaczego fotoksiążka jest lepsza od tradycyjnych odbitek?
    2. Czy na wydruku będą identyczne kolory jak na monitorze?
    3. Co to znaczy, że jakość zdjęcia jest niska?
    4. W jakiej technologii powstają fotoksiążki?
  2. Program „Edytor Wspomnień”
    1. Czy „Edytor Wspomnień” działa na stronie WWW, czy mogę go ściągnąć na swój komputer?
    2. Czy na każdym komputerze mogę zainstalować program do tworzenia fotoksiążek?
    3. O co chodzi z tym całym Microsoft .NET Framework 2.0?
    4. Czy mogę przygotować projekt w innym programie niż Edytor Wspomnień?
    5. Mam duże, ostre zdjęcia, ale w Edytorze Wspomnień wyglądają niewyraźnie, czy tak samo będzie na wydruku?
  3. Rejestracja
    1. Dlaczego nie dostałem e-maila z aktywacją konta?
  4. Zamówienia
    1. Jaki jest czas realizacji zamówienia?
    2. Czy mogę zmienić/anulować zamówienie?
    3. Jak długo trwa przesyłanie fotoksiążki do druku?
    4. Skąd będę wiedział, że projekt, który wysłałem doszedł poprawnie?
    5. Dlaczego muszę się zalogować aby złożyć zamówienie?
    6. Czy w jednym zamówieniu mogę zamieścić różne rodzaje fotoksiążek?
    7. Mam kłopoty z łączem internetowym, czy mogę przesłać do was projekt na CD?
    8. Złożyłem zamówienie, ale zrobiłem błąd w adresie dostawy, czy wystarczy jeśli poprawię adres w swoim profilu adresowym?
    9. Mam na koncie FotoPunkty ale gdy chcę złożyć zamówienie system podaje cenę bez rabatu.
  5. Płatność i wysyłka
    1. Chcę zapłacić przelewem, jaki jest numer waszego konta?
    2. Czy płatność kartą w waszym serwisie jest bezpieczna?
    3. Czy muszę płacić z góry?
    4. Czy mogę osobiście odebrać zamówienie i zapłacić gotówką?
    5. Skąd będę wiedział, że zlecenie zostało wysłane?
    6. Ile trwa dostarczenie przesyłki kurierem, a ile Pocztą Polską i jakie są koszty przesyłek?

 

I. Fotoksiążka

1. Dlaczego fotoksiążka jest lepsza od tradycyjnych odbitek?
Fotoksiążka daje dużo więcej możliwości i radości niż tradycyjne odbitki umieszczone w albumie. Można umieszczać praktycznie dowolną ilość zdjęć na stronie, dowolnie skadrowanych, o różnej wielkości. Do tego podpisy, tła i to wszystko profesjonalnie wydrukowane i oprawione. Po prostu indywidualna i niepowtarzalna fotoksiążka.

2. Czy na wydruku będą identyczne kolory jak na monitorze?
Kolory będą zbliżone, ale nie identyczne, co związane jest z różnym sposobem prezentacji kolorów na monitorach i na wydrukach. Co więcej, te same kolory na różnych monitorach będą wyglądać odmiennie. Gwarantujemy najwyższą jakość i stałość kolorów dzięki zastosowaniu najnowszej technologii druku, stałej kalibracji systemu drukującego oraz doświadczeniu personelu.

3. Co to znaczy, że jakość zdjęcia jest niska?
Niestety żaden program komputerowy nie jest w stanie przeanalizować Twojego zdjęcia i stwierdzić, że jego jakość jest niska bądź wysoka. Zamiast tego program sprawdza parametry, które można łatwo zmierzyć. W przypadku druku najistotniejszym parametrem jest rozdzielczość zdjęcia. Mała rozdzielczość objawia się niską jakością na wydruku, co jest widoczne najczęściej jako nieostry obraz lub poszarpane krawędzie.
Najpopularniejszym miernikiem rozdzielczości w przypadku obrazu komputerowego jest DPI (ang. Dots Per Inch). Wartość ta określa ile pikseli danego obrazu mieści się na jednym calu. Aby zapewnić wysoką jakość druku obraz powinien mieć co najmniej 250 dpi. Rozdzielczość swojego zdjęcia w projekcie możesz sprawdzić klikając na nim prawym przyciskiem myszy i wybierając z menu kontekstowego „Właściwości”. Oczywiście wydrukujemy zdjęcia nawet o bardzo małej rozdzielczości, jednak zalecamy by rozdzielczość Twoich zdjęć nie była mniejsza niż 150 dpi w przypadku fotoksiążek i 100 dpi w przypadku dużych kalendarzy na ścianę.
Pamiętaj, że sztuczne podnoszenie rozdzielczości, które dostępne jest w niektórych programach graficznych, nie powoduje poprawy jakości zdjęcia. Taki zabieg najczęściej kończy się tym, że zdjęcie robi się nieostre i jego jakość po wydrukowaniu pozostawia wiele do życzenia.

4. W jakiej technologii powstają fotoksiążki?
Fotoksiążki są drukowane na produkcyjnym systemie druku cyfrowego DC 5000 firmy Xerox - lidera na rynku systemów druku cyfrowego. Urządzenia tego typu są wykorzystywane do produkcji profesjonalnych druków komercyjnych, takich jak foldery, broszury czy ulotki. W przypadku fotoksiążek druk odbywa się na papierze kredowym w połysku, gwarantującym wysoką jakość reprodukcji, jak też jej trwałość. Fotozeszyty, fotoksiążki ekonomiczne i klasyczne drukowane są na papierze 150g, natomiast wszystkie fotoksiążki ekskluzywne na papierze 200g. Istnieje także możliwość druku na papierze 300g.

-do góry-

II. Program „Edytor Wspomnień”

1. Czy „Edytor Wspomnień” działa na stronie WWW, czy mogę go ściągnąć na swój komputer?
Program „Edytor Wspomnień” działa lokalnie na komputerach użytkowników - należy go pobrać ze strony serwisu drukujwspomnienia.pl. Takie rozwiązanie gwarantuje dużo szybszą i stabilniejszą pracę. Pozwala też w każdej chwili zachować wyniki pracy na dysku, co umożliwia przechowywanie wszystkich projektów w jednym miejscu.

2. Czy na każdym komputerze mogę zainstalować program do tworzenia fotoksiążek?
Program można zainstalować na każdym komputerze PC, z systemem operacyjnym Windows XP z pakietem Microsoft .NET Framework 2.0. Nowsze wersje systemu operacyjnego Windows mają już wbudowane wszystkie komponenty potrzebne do pracy Edytora Wspomnień i dodatkowa instalacja pakietu .NET Framework 2.0 nie jest potrzebna.

3. O co chodzi z tym całym Microsoft .NET Framework 2.0?
W uproszczeniu, pakiet Microsoft .NET Framework to zestaw bibliotek ułatwiających pracę programistom. Dzięki niemu byliśmy w stanie sami stworzyć nasz Edytor Wspomnień i to dzięki niemu możemy go dalej rozwijać we własnym zakresie bez rujnowania budżetu firmy. Dla Ciebie, jako użytkownika końcowego, obecność tego komponentu w Twoim komputerze nie ma praktycznie żadnego znaczenia - dla nas jest to ogromna oszczędność czasu, pracy i pieniędzy, które możemy przeznaczyć na udoskonalanie Edytora Wspomnień abyś Ty mógł łatwiej tworzyć jeszcze wspanialsze fotoksiążki.

Pakiet ten można zainstalować korzystając z usługi Windows Update Microsoftu (Windows Update działa tylko w przeglądarce Microsoft Internet Explorer) lub pobierając odpowiedni plik bezpośrednio ze strony www.microsoft.com. W wielu nowszych komputerach pakiet Microsoft .NET Framework 2.0 jest już domyślnie instalowany i nie ma potrzeby jego ponownej instalacji.

4. Czy mogę przygotować projekt w innym programie niż Edytor Wspomnień?
Dla wymagających osób, posiadających profesjonalne narzędzia do obróbki grafiki, udostępniliśmy specjalne szablony i instrukcje opisujące sposób przygotowania projektu we własnym zakresie.

Dla pozostałych osób, które nie chcą lub nie mogą skorzystać z naszego Edytora Wspomnień, istnieje możliwość przygotowania projektu w dowolnym programie graficznym. Niestety ze względów technicznych taki projekt musi spełniać określone wymagania, dlatego o szczegóły prosimy pytać w Biurze Obsługi Klienta.

5. Mam duże, ostre zdjęcia, ale w Edytorze Wspomnień wyglądają niewyraźnie, czy tak samo będzie na wydruku?
W skrócie: nie, o ile program nie alarmuje o niskiej rozdzielczości zdjęcia (żółte bądź czerwone wykrzykniki w lewym górnym rogu fotografii). Efekt niewyraźnych zdjęć w Edytorze Wspomnień spowodowany jest tym, że program zamiast oryginalnych plików wyświetla ich miniatury. Nasi klienci mają tendencje do umieszczania w projektach setek zdjęć, co wymaga ogromnych ilości pamięci RAM. Aby w ogóle umożliwić pracę z tak dużymi projektami, Edytor Wspomnień oszczędza pamięć wyświetlając miniatury oryginalnych fotografii. W niektórych sytuacjach (szczególnie w przypadku zdjęć wypełniających większą część strony fotoksiążki) taka miniatura może wyglądać trochę niewyraźnie, lub też potęgować niedoskonałości oryginalnej fotografii (np. szumy z matrycy aparatu). Efekt ten nie zostanie jednak przeniesiony na wydruk, o ile oczywiście oryginalna fotografia jest ostra i pozbawiona szumów.

-do góry-

III. Rejestracja

1. Dlaczego nie dostałem e-maila z aktywacją konta?
Niektóre serwery i programy pocztowe stosują filtry niechcianej poczty (filtry antyspamowe). Bywa, że filtry te są nieco zbyt restrykcyjne i oznaczają jako spam wiadomości, które są jak najbardziej oczekiwane przez użytkownika. Warto więc czasem sprawdzić, czy nie trafiła tam korespondencja wysłana przez nasz serwer. Informujemy o tym każdego nowego użytkownika zaraz po tym jak założy nowe konto.

-do góry-

IV. Zamówienia

1. Jaki jest czas realizacji zamówienia?
Dokładne informacje na temat czasu realizacji zamówienia znajdziesz na tej stronie.

2. Czy mogę zmienić/anulować zamówienie?
Z założenia nie, gdyż cały proces jest uruchamiany zaraz po zatwierdzeniu zlecenia, a pliki są automatycznie przygotowywane do druku i przesyłane do systemu drukującego. W szczególnych przypadkach prosimy o natychmiastowy kontakt.

3. Jak długo trwa przesyłanie fotoksiążki do druku?
Trudno to określić jednoznacznie, gdyż czas wysyłki fotoksiążki do druku zależy przede wszystkim od szybkości Twojego łącza internetowego oraz ilości i jakości (wielkości) zdjęć, które się w nim znajdują. W większości przypadków czas wysyłki nie powinien być dłuższy niż 40 minut, w przypadku standardowego łącza stałego. Odradzamy wysyłanie projektów poprzez internet jeśli dysponujesz tylko łączem modemowym, wtedy najlepszym rozwiązaniem jest wysyłka projektu pocztą.

4. Skąd będę wiedział, że projekt, który wysłałem doszedł poprawnie?
System informatyczny zaraz po otrzymaniu pliku z projektem sprawdza, czy doszedł on w całości i wysyła e-maila, na adres podany przy rejestracji, z potwierdzeniem.

5. Dlaczego muszę się zalogować aby złożyć zamówienie?
Logowanie jest potrzebne dla prawidłowego zidentyfikowania osoby zamawiającej. Bez wcześniejszej rejestracji niemożliwe jest przesłanie drogą elektroniczną plików do druku, gdyż system informatyczny nie potrafiłby połączyć otrzymanych plików z zamawiającym osobami i nie byłoby wiadomo, które projekty są czyje.

6. Czy w jednym zamówieniu mogę zamieścić różne rodzaje fotoksiążek?
Tak, pod warunkiem wysyłki na jeden adres. Należy podać ilość zamawianych fotoksiążek dla każdej pozycji, która ma znaleźć się w zamówieniu.

7. Mam kłopoty z łączem internetowym, czy mogę przesłać do was projekt na CD?
Tak. Gdy Twój projekt jest już gotowy, w Edytorze Wspomnień z menu „Plik” wybierz pozycję „Zamów”, a następnie w oknie „Sposób dostarczenia danych” wybierz opcję zapisu projektu na dysku. Program przygotuje specjalny plik z rozszerzeniem .pmpc, który należy nagrać na płytę CD i wysłać bezpośrednio do naszej drukarni. Dokładny opis całej procedury znajdziesz na stronie Jak wysłać projekt na płycie CD. Nie zapomnij dopisać na płycie swojego loginu z naszego serwisu! Dzięki temu projekt zostanie podpięty pod Twoje konto i będziesz sam mógł złożyć zamówienie tak jakbyś projekt wysłał bezpośrednio z Edytora Wspomnień. Własnoręczne złożenie zamówienia na naszej stronie jest jedynym sposobem na skorzystanie z dobrodziejstw fotopunktów i wszelkich innych rabatów!

8. Złożyłem zamówienie, ale zrobiłem błąd w adresie dostawy, czy wystarczy jeśli poprawię adres w swoim profilu adresowym?
Absolutnie nie! Dane zapisane w zamówieniu są jedynie kopią tych zapisanych w Twoim profilu. Jeśli dane w Twoim profilu zostaną zmienione, samo zamówienie nie zostanie zaktualizowane. Wszelkie błędy w adresie koniecznie zgłoś do naszego Centrum Pomocy.

9. Mam na koncie FotoPunkty ale gdy chcę złożyć zamówienie system podaje cenę bez rabatu.
FotoPunkty lub kody promocyjne możesz użyć na jednym z etapów składania zamówienia. Dopiero po wybraniu formy rabatu zostanie on uwzględniony na podsumowaniu zamówienia jako osobna pozycja. Poszczególne ceny produktów podawane są bez rabatów. Wynika to z tego, że w naszym systemie mogą pojawić się najróżniejsze formy rabatów, czy to FotoPunkty, czy rabaty procentowe ograniczone tylko do konkretnego produktu lub też upoważniające do darmowej przesyłki. Gdy zaczynasz składać zamówienie system nie wie, której z dostępnych dla Ciebie form rabatu będziesz chciał skorzystać, tak samo jak nie wie ile i jakich produktów będziesz zamawiał. Dlatego rabaty muszą być wyszczególnione w osobnej pozycji na zamówieniu. Jeśli masz wątpliwości co do sposobu składania zamówienia, w tym sposobu naliczania rabatów, to koniecznie zapoznaj się z naszą ściągą dokładnie opisującą cały proces składania zamówienia.

-do góry-

V. Płatność i wysyłka

1. Chcę zapłacić przelewem, jaki jest numer waszego konta?
Dla każdego zamówienia numer konta jest inny, wybierany z puli wirtualnych numerów kont. Dzięki temu nie ma problemów z przypisaniem danego przelewu do konkretnego zamówienia i tym samym jesteśmy w stanie sprawniej obsługiwać płatności przelewem. Numer konta wraz z danymi do przelewu dla konkretnego zamówienia podawany jest po złożeniu zamówienia. Dla zamówień złożonych po 14 lutego 2010 numer rachunku jest również wyświetlany na stronie z informacjami o zamówieniu.

2. Czy płatność kartą w waszym serwisie jest bezpieczna?
Tak. Płatność dokonywana jest poprzez serwis płatności.pl gwarantujący pełne bezpieczeństwo danych dzięki wykorzystaniu szyfrowanego połączenia oraz procedury, w której sklep nie otrzymuje żadnych danych dotyczących karty lub numeru konta płacącego.

3. Czy muszę płacić z góry?
Nie. Możliwa jest płatność za pobraniem przy odbiorze. Wyjątek stanowią zamówienia z odbiorem osobistym - w ich przypadku z przyczyn formalnych nie ma możliwości płacenia przy odbiorze zamówienia.

4. Czy mogę osobiście odebrać zamówienie i zapłacić gotówką?
Odbiór osobisty - Tak. Płatność gotówką przy odbiorze osobistym - Nie. Odbiór osobisty zleceń ma miejsce bezpośrednio w naszej drukarni, która jest osobną firmą i nie może ona przyjmować pieniędzy w imieniu drukujwspomnienia.pl

5. Skąd będę wiedział, że zlecenie zostało wysłane?
W momencie nadania przesyłki wysyłany jest e-mail z taką informacją oraz numerem listu przewozowego lub numerem dowodu nadania paczki.

6. Ile trwa dostarczenie przesyłki kurierem, a ile Pocztą Polską i jakie są koszty przesyłek?
Dokładne informacje na temat czasów i kosztów przesyłki znajdziesz na tej stronie.

-do góry-